La plantilla del Grup Codorniu aprova per una immensa majoria l’acord sobre l’ERO

codorniu
En l’assemblea celebrada aquest matí, l’acord ha aconseguit 283 vots a favor, 9 en contra, i dues abstencions

L’assemblea de treballadors i treballadores del Grup Codorniu han aprovat aquest matí en assemblea l’acord a què van arribar ahir a la matinada els comitès d’empresa i la dirección del grup sobre l’ERO presentat per l’empresa. La votació ha estat de 283 vots a favor, 9 en contra i dues abstencions.

L’acord permet reduir de 93 a 71 les persones afectades per l’expedient: 18 a les oficines d’Esplugues, 2 a Nuviana, 6 a Raimat, 38 a Sant Sadurní i 7 a Riudabella.

Un total de 46 treballadors podran acollir-se a un pla de prejubilacions a partir dels 56 anys. L’empresa els complementarà la prestació mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social, amb un coplement que va gradualment del 70% al 90% en funció de l’edat (dels 56 als 60 anys). A 10 treballadors que el 2017 compleixen els 61 anys se’ls farà un contracte relleu, motiu pel qual queden desafectats de l’expedient.

Els 25 treballadors i treballadores restants seran acomiadats amb una indemnització de 35 dies per anys, amb un màxim de 26 mensualitats, una indemnització molt per sobre de la plantejada per l’empresa inicialment. L’extinció de contractes es produirà de l’1 de juny al 31 de desembre de 2017.

La UGT valora positivament l’acord, el millor a què es podia haver arribat en aquestes circumstàncies, que ha permès reduir el nombre inicial d’afectats i oferir a una bona part un pla de prejubilacions.