La plantilla demana a la Generalitat que exigeixi al grup Piaggio complir amb els acords signats

derbi

El nostre sindicat considera que la intenció que va manifestar la multinacional italiana aquest estiu de buscar una sortida industrial era una mera estratègia per guanyar temps i seguir desmantellant l’activitat a Martorelles, i rebutja la seva actuació

El grup Piaggio, propietari de l’empresa Derbi, ha comunicat al comitè d’empresa la seva intenció de deslocalitzar la producció de vehicles fabricats a Martorelles cap a la planta de Scorzé (Itàlia) a partir del mes de gener de 2012. A més, ha presentat un pla de producció i un calendari laboral que acaba el 31 de juliol de 2012 i que no recull feina per a tota la plantilla ni ofereix ni presenta cap opció de continuïtat.

El comitè d’empresa de Derbi manifesta el seu total desacord amb la pretensió del grup Piaggio d’emportar-se la producció de vehicles, ja que suposa la vulneració i l’incompliment dels acords signats amb els treballadors i davant la Generalitat de Catalunya al desembre de 2009 i al juliol de 2011.

Per al comitè d’empresa de Derbi aquest anunci suposa una provocació i un atac més del grup Piaggio, que manté la seva intenció de tancar la planta de Martorelles, una empresa competitiva, amb futur i que té beneficis. Sense oblidar que Derbi és una empresa catalana històrica i emblemàtica amb 90 anys de vida i que representa l’esforç i el treball de diverses generacions de treballadors i treballadores a casa nostra.

La plantilla de Derbi ens oposem frontalment a aquesta decisió i demanem a la Generalitat que exigeixi al grup Piaggio que compleixi amb els pactes signats el 2009 i el 2011, i que impedeixi que porti a terme aquesta deslocalització impunement i sense donar opcions de continuïtat, posant en risc els llocs de treball de centenars de famílies. Exigim també que s’intensifiquin encara més les accions destinades a fer canviar d’opinió al grup Piaggio sobre el tancament i a complir el punt de l’acord de 2011 que indica que es buscaran inversors i alternatives industrials per evitar el tancament de l’emblemàtica i històrica empresa Derbi de Martorelles.

El comitè d’empresa i la plantilla de Derbi mantenim la nostra negativa a les pretensions de tancament de la planta de Martorelles perquè seguim convençuts que forma part d’una decisió política del grup Piaggio a causa de la situació de les seves plantes productives a Itàlia. A més, sabem que la nostra empresa és una empresa competitiva, amb futur i amb beneficis.

Reiterem la nostra disposició a dialogar i a treballar en la recerca de solucions, però també la nostra decisió ferma de lluitar fins al final per defensar el que és nostre i salvaguardar els llocs de treball de centenars de famílies. El comitè d’empresa estudiarà i adoptarà les accions legals, sindicals i polítiques que cregui convenients per aconseguir una solució de continuïtat per a la planta de Derbi a Martorelles.

Des de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya considerem que la intenció que va manifestar aquest estiu la multinacional de buscar una sortida industrial era una mera estratègia per guanyar temps i seguir desmantellant l’activitat a Martorelles. Per això, manifestem el nostre més rotund rebuig a l’actuació de Piaggio, que en cap moment està mostrant voluntat de buscar sortides industrials amb un tercer o, fins i tot, fabricant components per al grup. I exigim a l’Administració que intervingui en aquesta flagrant deslocalització abans que sigui massa tarda per poder buscar una sortida industrial que garanteixi la continuïtat de l’activitat a Catalunya i el manteniment dels llocs de treball.