La plantilla d’Endesa farà vaga aquest divendres contra l’estratègia de desmantellament i descapitalització d’ENEL

Des que ENEL va prendre’n el control, Endesa no ha incrementat ni clients ni instal·lacions i ha reduït en un 30% la plantilla.

UGT FICA de Catalunya, CCOO Indústria i el Sindicato Independiente de la Energía han convocat per aquest divendres, 12 d’abril, una vaga de 24 hores a Endesa. Endesa ocupa unes 8.400 persones arreu de l’Estat, 2.000 de les quals a Catalunya. Els treballadors i les treballadores d’Endesa duran el seu malestar a la Junta d’Accionistes que tindrà lloc a Madrid aquest divendres a les 11h.

Els sindicats convocats denunciem l’actitud que segueix mantenint ENEL sobre aquesta companyia:

• L’estratègia de desmantellament i descapitalització de la companyia.
  • L’absència d’un projecte global de futur que permeti la viabilitat i l’estabilitat de l’empresa i que suposi estabilitat en l’ocupació.
  • L’estratègia actual i general de la direcció de l’empresa respecte a la seva política de relacions laborals.
  • L’absència d’un pla de reindustrialització per a les comarques afectades per l’anunci de tancament de centrals com a conseqüència de la Transició energètica.

Des que ENEL va prendre el control d’Endesa, aquesta ha deixat de ser una multinacional del sector per limitar-se exclusivament a l’àmbit geogràfic d’Espanya i Portugal. En els darrers 10 any no hi hagut increment ni de clients ni d’instal·lacions -a excepció del negoci del gas i, en el darrer anys, del negoci de les renovables- i s’ha produït una reducció de la plantilla de més d’un 30%. A més, l’actual política imposada per ENEL a Endesa ha provocat pràcticament la paralització de la inversió en la distribució del manteniment en mínims d’inversió en generació tradicional (cal recordar que més del 57% de la contribució de l’EBITDA prové de la distribució). Des del 31 de desembre de 2018, la plantilla d’Endesa està sense conveni.

En aquest enllaç podeu consultar un document elaborat per la secció sindical UGT FICA a Endesa on s’analitzen al detall els motius que porten a la vaga d’aquest divendres.