La plantilla d’INDO es manifestarà la propera setmana contra els acomiadaments

INDO
Els treballadors i les treballadores d’INDO han començat avui una vaga de 7 dies (9, 10, 13, 14, 15, 16 i 17 de desembre) com a protesta per l’acomiadament de 294 treballadors del grup.

Tanmateix, la UGT de Catalunya anuncia les següents mobilitzacions per a la propera setmana:

• Dilluns 13: A les 17h, els treballadors es concentraran davant les oficines d’un dels administradors concursal, al Passeig de Gràcia, 103.
  • Dimarts 14: a partir de les 9 hores, els treballadors i les treballadores d’INDO es concentraran davant de la Delegació Territorial del Departament de Treball a Barcelona (Albareda, 2), on tindrà lloc la reunió de mediació.
  • Dijous 16: a les 11h, concentració a l’Avinguda de Sarrià, 102, on es troba la seu d’un dels altres administradors concursals. A partir de les 16h, de nou a la Delegació Territorial del Departament de Treball a Barcelona (c/Albareda, 2), coincidint amb la reunió de mediació.

La UGT de Catalunya, sindicat majoritari al Comitè d’Empres, considera que l’empresa no ha mogut ni una coma de la seva proposta inicial, ni en nombre d’afectats ni en matèria d’indemnització. A més, pel nostre sindicat el pla de viabilitat presentat per Indo és incomplert per a treure l’empresa de la sitació en què es troba, i de difícil execució. La UGT entén que la situació actual es deu a la gestió nefasta de la direcció de la multinacional, i lamenta que tots els esforços fets fins ara per la plantilla (4 expedients de regulació en els darrers quatre anys), no hagin servit per a redreçar la situació.

Per a la UGT, l’empresa ha fet el contrari a allò que recomanava el Pla de viabilitat del 2009, que pretenia reforçar les plantes asiàtiques. Avui per avui, la planta de Xina és a la venda per un euro. També pretenia incrementar la producció del laboratori d’El Papiol, i en lloc de fer-ho, va signar un acord amb Hoya, multinacional japonesa, que va absorbir part de la fabricació de la producció del laboratori.

La plantilla més afectada és la de Catalunya

L’ERO afecta especialment els treballadors del grup a Catalunya. Dels 294 treballadors afectats a Catalunya –prop de la meitat de la plantilla a tot l’Estat- 143 pertanyen a les indústries d’Òptica (montures d’ulleres), ubicats en els centres de Tortosa, Vilobí del Penedès (magatzem), als outlets en La Roca del Vallès i de Madrid, i les Optifactories. També comprèn la xarxa de vendes, disseny i màrqueting.

Pel que fa a la resta de centres, també estan afectats 66 treballadors de tots els invells i departaments d’Indo internacional (St.Cugat del Vallès) i la Central de costos, inclosos 7 directors. D’altra banda, l’Expedient inclou 68 persones de la plantilla d’Indolens (fabricació de lents), el tancament del laboratori de València i la reducció de la plantilla del magatzem, així com els 11 treballadors d’un taller d’encàrrec de lents, situat a El Papiol. Finalment, també queden afectats 17 treballadors d’Indo Equipment (fabricació d’aparells per als òptics), a Palau de Plegamans.

Entre els treballadors acomiadats també hi ha 6 delegats de la UGT, tots ells ubicats al centre de St.Cugat del Vallès. Pel que fa a la resta de treballadors, l’empresa ha anunciat una retallada salarial un 8% de mitjana per a tots ells