La plantilla d’INDO es mobilitza contra l’acomiadament de 294 treballadors

INDO
També es plantegen fer vagues durant el desembre

La UGT de Catalunya, sindicat majoritari al grup Indo, juntament amb CCOO, han convocat una concentració aquest dissabte a Barcelona, contra l’acomiadament de 294 treballadors del grup Indo. Els treballadors ho han aprovat aquest matí en assemblea, després del nul resultat de les reunions de mediació celebrades fins ara per tractar l’ERO, presentat el mes de juliol.

La primera de les accions de protesta tindrà lloc aquest dissabte, davant l’Òptica Cottet al Portal de l’Àngel de Barcelona, però en l’assemblea d’avui, els treballadors també han obert la porta a la convocatòria de diversos dies de vaga durant el mes de desembre, encara sense concretar.

La UGT considera que l’empresa no ha mogut ni una coma de la seva proposta inicial, ni en nombre d’afectats ni en matèria d’indemnització. A més, pel nostre sindicat el pla de viabilitat presentat per Indo és incomplert per a treure l’empresa de la sitació en què es troba, i de difícil execució. La UGT entén que la situació actual es deu a la gestió nefasta de la direcció de la multinacional, i lamenta que tots els esforços fets fins ara per la plantilla (4 expedients de regulació en els darrers quatre anys), no hagin servit per a redreçar la situació.

Per la UGT, l’empresa ha fet el contrari al què recomanava el Pla de viabilitat del 2009, que pretenia reforçar les plantes asiàtiques. Avui per avui, la planta de Xina és a la venda per un euro. També pretenia incrementar la producció del laboratori d’El Papiol, i enlloc de fer-ho, va signar un acord amb Hoya, multinacional japonesa, que va absorbir part de la fabricació de la producció del laboratori.

La plantilla més afectada és la de Catalunya

L’ERO afecta especialment els treballadors del grup a Catalunya. Dels 294 treballadors afectats a Catalunya –prop de la meitat de la plantilla a tot l’Estat- 143 pertanyen a les indústries d’Òptica (montures d’ulleres), ubicats en els centres de Tortosa, Vilobí del Penedès (magatzem), als outlets en La Roca del Vallès i de Madrid, i les Optifactories. També comprèn la xarxa de vendes, disseny i màrqueting.

Pel que fa a la resta de centres, també estan afectats 66 treballadors de tots els invells i departaments d’Indo internacional (St.Cugat del Vallès) i la Central de costos, inclosos 7 directors. D’altra banda, l’Expedient inclou 68 persones de la plantilla d’Indolens (fabricació de lents), el tancament del laboratori de València i la reducció de la plantilla del magatzem, així com els 11 treballadors d’un taller d’encàrrec de lents, situat a El Papiol. Finalment, també queden afectats 17 treballadors d’Indo Equipment (fabricació d’aparells per als òptics), a Palau de Plegamans.

Entre els treballadors acomiadats també hi ha 6 delegats de la UGT, tots ells ubicats al centre de St.Cugat del Vallès. Pel que fa a la resta de treballadors, l’empresa ha anunciat una retallada salarial un 8% de mitjana per a tots ells.

Concentració plantilla del grup INDO

DIA: dissabte, 4 de desembre de 2010