La plantilla d’Iqoxe es concentrarà dimecres per reivindicar el conveni col·lectiu 2019-2020

Planta d’IQOXE a la Canonja (Font: ANC)

Aquest dimecres, 17 de març, entre les 7 i les 10 del matí, els treballadors i les treballadores d’IQOXE, faran una nova acció de protesta davant la porta d’accés a la fàbrica per reivindicar les seves demandes per a la negociació del conveni col·lectiu 2019-2020. L’immobilisme de l’empresa en la negociació va ser la causa de la vaga convocada el mes de desembre de 2019. Amb aquesta nova mobilització, la part social exigim un increment salarial igual al conveni general de la química i l’ampliació de personal al departament administració, avalada per un estudi de riscos psicosocials que va presentar uns resultats molt negatius , i també a producció, per temes de seguretat.

Després del greu accident que va tenir lloc el mes de gener de 2020, a banda del cost personal i emocional,  la plantilla ha treballat des del primer moment al 100% per finalitzar la reconstrucció de la fàbrica en un temps rècord i que aquesta torni a ser operativa i competitiva. Cosa de la qual es beneficia, principalment, la propietat de la planta.

Per aquesta raó, no comprenem la manca d’empatia vers una plantilla que sempre ha donat la cara davant les adversitats  i que ha generat amb el seu esforç un benefici de 80 milions d’euros nets durant el període comprès entre l’any 2014 i 20198, esforç que no s’ha vist compensat.