La plataforma “Ciutadans i ciutadanes com tu!” demana als partits la no instrumentalització de la immigració en la campanya electoral

ciutadans-com-tuFormada per la CONFAVC, Òmnium Cultural, CCOO, SOS Racisme, l’ANC i la UGT de Catalunya

La Plataforma Ciutadans i Ciutadanes com tu! Pel Dret a Vot de les Persones Estrangeres, formada per l’ANC, CCOO de Catalunya, la CONFAVC, Òmnium Cultural, SOS Racisme i la UGT de Catalunya -que es va presentar el passat 5 de maig a Barcelona- neix amb l’objectiu de portar a terme actuacions reivindicatives per tal d’estendre el dret a vot en les eleccions democràtiques a les persones estrangeres.

En aquest sentit, davant de l’inici de la campanya electoral de les eleccions municipals, la Plataforma ha adreçat una carta a totes les forces polítiques catalanes demanant-los el seu compromís clar i explícit de no utilització de la immigració com a arma electoral en els seus programes, estratègies i discursos.

També es demana a aquestes forces polítiques que portin als diferents àmbits de representació política on són presents (ajuntaments, Parlament, etc.) resolucions o declaracions de compromís en el mateix sentit.

Per últim, també es fa una crida a aquestes mateixes forces polítiques demanant-los el seu compromís per superar els esculls legals que impedeixen el dret de vot d’aquestes persones, que, no ho oblidem, representen el 15% de la població catalana.

Al web http://ciutadansiciutadanescomtu.zohosites.com trobareu el manifest “Ciutadans i Ciutadanes com tu! Pel Dret a Vot de les Persones Estrangeres”, i el formulari d’adhesió.