La plataforma de la cultura de la UGT de Catalunya celebra avui “La nit de la precarietat”

cartell-culturaEl secretari general de la UGT, Josep M. Àlvarez, acompanyarà els treballadors dels museus de Barcelona en la seva acció per informar de la precarietat laboral que pateixen, en el marc de La Nit dels Museus

Aquesta nit, amb motiu de La Nit dels Museus, membres de la Plataforma de la Cultura, de la UGT de Catalunya i de l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya repartiran als visitants dels principals museus de Barcelona octavetes informatives on es denuncia precarietat laboral que pateixen els treballadors i les treballadores que es dediquen a la difusió, mediació, serveis d’educació i atenció al públic en centres culturals i patrimonials de Barcelona i la resta del país.
S’organitzaran diferents grups per poder arribar al major nombre possible de museus, amb equips permanents als principals punts neuràlgics, com el MACBA, el MNAC o el Museu Picasso.
El secretari general de la UGT, Josep M. Àlvarez, acompanyarà un grup de treballadors en l’acció informativa, a les 21 hores davant del MACBA.
En aquest enllaç trobareu el flyer que es repartirà:
Molts treballadors i treballadores que atenen al públic a museus com el MACBA, el MNAC, el Museu Marès, el Museu d’Història de Barcelona o el Museu Picasso tenen un sou mig de 5 euros bruts l’hora, contracte d’obra i servei, pateixen canvis freqüents d’horari i estan subcontractats per empreses privades sense cap garantia de subrogació quan una altra n’assumeix el servei.
El nostre sindicat exigeix a l’Administració i a les empreses que gestionen aquests serveis la dignificació i professionalització del sector, a través d’un Conveni de la Cultura i un Codi de Bones Pràctiques específic en la contractació dels serveis externs.
En aquest enllaç trobareu un document amb més informació sobre la situació del sector i les reivindicacions de la plataforma: