La Plataforma pel Dret a la salut inicia una campanya de recompte “real” de pacients en llista d’espera a Vall d’Hebron

Representants de la PDS es van reunir amb el gerent de l’hospital i es va confirmar que no ha realitzat cap dels compromisos que havia adquirit amb els representants veïnals i sindicals

Ahir una representació de la Plataforma pel Dret a la Salut (les Associacions Veïnals de Sant Andreu, Nou Barris, Trinitat Vella i Bon Pastor, i diferents sindicats, entre ells la secció sindical de la UGT) van iniciar una campanya a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona per recollir dades sobre la insatisfacció dels usuaris i usuàries per les llistes d’espera al centre. Si bé el CatSalut publica dades oficials, des de la PDS es denuncia que aquestes xifres estan “maquillades” i a través d’aquesta campanya es volen obtenir dades reals, concretament sobre espera per a proves diagnòstiques, intervencions quirúrgiques i visita d’especialistes.

Un dels casos més greus de llista d’espera a l’hospital és el servei de Rehabilitació. Al nostre sindicat li consta que més de 1.000 persones esperen a ser ateses per fisioterapeutes i cada dia 75 nous pacients entren a la llista. Gerència es nega a invertir més pressupost ni contractar més professionals i, com que aquests pacients ja han estat intervinguts quirúrgicament, no es comptabilitzen com a usuaris en llista d’espera. Però la cura d’aquests pacients no finalitza amb l’operació, sinó amb la rehabilitació.

Ahir durant tot el matí es va instal·lar una taula a l’hospital per recollir les dades de satisfacció i espera dels usuaris i usuàries. Aquest procés participatiu de recollida de dades es repetirà durant els propers tres dijous.

D’altra banda, a migdia els representants de la PDS es van reunir amb el gerent de l’hospital, acompanyat pels responsables de Recursos Humans, d’Atenció a l’Usuari i del director mèdic.

A la reunió es va confirmar que la Gerència de Vall d’Hebron no ha realitzat cap dels compromisos que havia adquirit amb els representants veïnals. L’hospital continua sense adjudicar més pressupost a noves acciones, és a dir, més contractacions i obertura de noves unitats.

Pel que fa a la reducció de professionals, el gerent es va negar a contestar les preguntes de la representant de la UGT de Catalunya i va acusar durament el nostre sindicat de perjudicar els usuaris i usuàries per defensar els drets dels i les professionals de l’hospital. El gerent va arribar a responsabilitzar directament el col·lectiu d’infermers i infermeres de les retallades als pacients. Des de la UGT de Catalunya ens neguem a acceptar que les retallades a l’hospital se solucionarien amb una modificació substancial de les condicions de treball de la plantilla.

Des de la UGT de Catalunya no podem més que rebutjar –com vam expressar ahir a la reunió- i mostrar la nostra indignació per l’intent de la Gerència de Vall d’Hebron d’enfrontar interessos d’usuaris i de professionals, quan és evident que les retallades a la sanitat afecten els dos col·lectius, que els professionals també són usuaris i que les reduccions de personal, recursos i drets laborals tenen una incidència directa en el servei assistencial.

A més, la representant de la secció sindical de la UGT de Catalunya va recordar que el nostre sindicat havia presentat propostes per aplicar els torns de 7 hores amb voluntarietat dels treballadors i en alguns serveis –com Urgències o Pediatria-, ja que la Direcció considera que l’arrel de tots els problemes de l’hospital es troba en els torns de 12 hores. Aquestes propostes mai han tingut resposta per part de la Direcció.

 

Comments are closed.