La plataforma per al dret a un habitatge digne compareix al Parlament per demanar el lloguer forçós dels habitatges buits de les entitats financeres

lloguerDemà dimecres, 5 de febrer, a partir de les 10 hores, la Plataforma per al Dret a un Habitatge Digne compareixerà davant la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya. El propòsit és informar sobre la campanya per demanar al Govern i al Parlament la creació d’un Fons Social d’Habitatges a Catalunya i recuperar la figura del lloguer forçós per als habitatges buits propietat d’entitats financeres.

Aquesta campanya –iniciada el 3 de juliol de 2013- està promoguda per Justícia i Pau, L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (L’OCUC), la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya, i recull la veu d’entitats veïnals, de consumidors, de joves, de pares i mares i d’entitats i organitzacions socials.

La plataforma crida l’atenció en la coincidència que hi ha una necessitat d’habitatge social a Catalunya i, al mateix temps, existeix la possibilitat real de crear un fons d’habitatges destinat a lloguer social. Per això reclama al Govern de la Generalitat la creació d’aquest Fons Social d’Habitatges, i al Parlament, la recuperació del lloguer forçós pels habitatges buits que estan en propietat d’entitats financeres, com a mesura per fer-ho possible.

Assistiran a la compareixença Eduard Ibáñez, director de Justícia i Pau; Montse Torrent, assessora jurídica de L’OCUC; Pere Guillamón, adjunt a Política Sindical de la UGT de Catalunya, i Xavier Becerra, responsable d’Habitatge de CCOO de Catalunya.