La plataforma per una fiscalitat justa denuncia la contradicció de suprimir l’impost de successions

No té cap sentit aprovar un pla d’austerior i alhora renunciar a 400 milions d’euros que haurien d’aportar les persones més riques

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat avui el seu pla d’austeritat, en el qual, de manera absolutament contradictòria, se suprimeix en la seva totalitat l’impost de successions.

La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària recorda que aquest impost ja va tenir una importantíssima reducció al juny del 2010, que va fer que la immensa majoria dels contribuents no haguessin de pagar l’impost. Per tant, a data d’avui, només l’ha de pagar un petitíssim percentatge de la població, el 6%, corresponent a les persones  amb més recursos i més riques, ja que només tributen les grans herències. És el cas, per exemple, de les herències entre cònjuges a partir d’un milió d’euros incloent l’habitatge habitual.

L’anunci del president Mas exclou del pagament d’aquest impost al grup social que no s’ha vist afectat per la crisi, mentre que la reducció suposa perdre 400 milions d’euros d’ingressos a les arques públiques. Des de la Plataforma creiem que l’anunciat pla d’ajust perd tota la seva credibilitat quan, d’una banda, es vol aprimar l’Estat del Benestar en un 10%  -2.500 milions d’euros- argumentant manca de diners, i d’altra banda, es regalen 400 milions d’euros al sector millor posicionat davant la crisi.

La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària està formada per més d’una vintena d’entitats socials, sindicals, ecologistes, de consumidors, etc.