La Plataforma Prou Retallades! dóna suport a la vaga general europea del 14 de novembre

rdp prouretallades pequeñaLa Plataforma Prou Retallades! ha anunciat avui el seu suport a la vaga general convocada a nivell europeu per al proper 14 de novembre, per mostrar el rebuig de la ciutadania contra les agressions i les retallades de drets socials i laborals aplicades pel Govern de la Generalitat i del Govern de l’Estat, i marcades per les institucions europees.

Aquest matí s’han reunit el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, amb representants de diferents entitats que conformen la Plataforma: la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES), la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC), l’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC), l’Associació d’Estudiants Progressistes (AEP), el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), DEMPEUS per la salut pública, el Centre d’Anàlisi i Programes Sanitaris (CAPS), el Moviment Laic i Progressista (MLP), el Col•lectiu Inflexió i la Coordinadora Nacional de Jubilats i Pensionistes de Catalunya.

En la roda de premsa posterior a la reunió, Josep M. Àlvarez ha destacat que aquesta jornada de mobilització serà històrica, perquè per primer cop es farà a nivell europeu, i que una part de les decisions que ens afecten no es prenen a Catalunya ni a l’Estat, sinó des d’Europa, per això és tant important aquest 14-N. També ha explicat que raons ens sobren per fer una nova vaga  general: una reforma laboral que ha generat més atur i més precarietat laboral, els Pressupostos Generals de l’Estat, les retallades tant del Govern central com de la Generalitat, una política d’austeritat malentesa que no servirà per reactivar l’economia, les pensions en perill, les condicions del possible rescat…

Per la seva banda, Lluís Rabell, de la FAVB, ha assegurat que des dels barris es farà una crida a veïns i veïnes, pares i mares de família, i petit comerç perquè participin a la vaga general. José Luis Muñoz, de la CONFAVC, ha situat com a primordial en aquests moments de crisi la lluita contra el frau fiscal i una millor redistribució de la riquesa. I Laura Colls, de la FAPAC, ha recordat que a l’ensenyament portem dos anys de retallades i que a més de donar suport a la vaga general, el proper 27 d’octubre s’ha convocat una manifestació en suport a l’ensenyament públic i de qualitat. L’AJEC i l’AEP també han mostrat el suport dels i les estudiants al 14-N. La Plataforma també ha anunciat que el dia 11 de novembre s’ha convocat una altra manifestació, en aquest cas en defensa de la sanitat pública.

El secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego, ha explicat que a la reunió amb la resta d’entitats s’ha copsat la necessitat de fer confluir el malestar de tots els col•lectius per incidir en la realitat i que la vaga general ha de servir per fer canviar les polítiques a Catalunya, a l’Estat i a Europa. També ha dit que la data del 14 de novembre s’ha decidit a nivell europeu i que les eleccions al Parlament de Catalunya no poden congelar l’exercici de drets democràtics. “La vaga general coincideix amb les eleccions a Catalunya, però també amb retallades brutals, i en aquest sentit no podem mirar cap a una altra banda”. Al respecte també s’ha pronunciat Josep M. Àlvarez: “La convocatòria a nivell europeu té un pes i una importància que no podem obviar ni quedar-nos al marge, encara que aquí sigui campanya. Ens pot agradar més o menys la data, però s’ha de fer”.