La plataforma “Prou retallades” fa una crida a la ciutadania a participar en les manifestacions del 12 de maig

12M15MDes de la Plataforma Prou Retallades, que agrupa sindicats, organitzacions veïnals i entitats ciutadanes, fem una crida a la ciutadania a participar en les mobilitzacions convocades pel proper 12 de maig per fer front a la degradació de la democràcia en mans de la dictadura dels mercats; la retirada d’una reforma laboral que atempta contra els drets del poble treballador; demanar que s’aturin les retallades en sanitat i educació, i exigir que es posi fre a l’onada de criminalització contra les expressions democràtiques de protesta social.

Prou retallades als drets i a les llibertats civils!

Així mateix, denunciem la voluntat per part dels estaments d’Interior de generar un clima de por i alarma social davant la cimera del Banc Central Europeu que s’ha celebrat a la ciutat de Barcelona. Entenem que l’adopció de mesures d’excepcionalitat com la suspensió del Tractat de Schengen, la presó preventiva per a estudiants i responsables sindicals detinguts arran de la vaga general del 29-M, la creació de dispositius dubtosament constitucionals per fomentar la delació ciutadana, o l’exhibició ostentosa de força que suposa el desplegament de milers d’antidisturbis vinguts d’arreu de l’Estat, no tenen cap altre objectiu que no sigui atemorir la ciutadania i contrarestar el seu rebuig, massiu i pacífic, de les polítiques dels governs espanyol i català, cada cop més àmpliament percebudes com antisocials i involutives.

Prou retallades als drets socials!

Exigim una rectificació en el camí emprés pel Govern espanyol i català de desmantellament de l’estat del benestar i de reducció del nostre sistema de llibertats civils i garanties jurídiques. Condemnem la doble retallada en salut i educació que suposen per a la ciutadania catalana els Pressupostos Generals de l’Estat, i rebutgem frontalment l’intent de limitar el dret a la salut a les persones en situació administrativa irregular, les persones amb malalties cròniques i els ciutadans i ciutadanes majors de 26 anys. La continuïtat d’aquestes polítiques només farà que aprofundir en l’actual recessió econòmica, afavorir la involució democràtica i agreujar les injustícies socials i mediambientals.

Com a entitats compromeses amb els drets, prestacions i llibertats que tants esforços van costar de guanyar, no admetem que l’actual crisi sigui utilitzada com a pretext per legitimar un gir antisocial i autoritari. Per això, i per fer front a aquesta situació, ens afegim a la crida per a la mobilització global d’aquest proper dissabte, 12 de maig, i animem la ciutadania a participar en la manifestació que començarà a les 18 hores a la Plaça de Catalunya per exigir:

ü  Ni un euro més per rescatar els bancs.

Per un habitatge digne i garantit.

Educació i sanitat públiques i de qualitat.

No a la precarietat laboral. No a la reforma.

Renda bàsica universal.

Un cop més sortirem al carrer per expressar, d’una manera festiva, creativa i pacífica, el nostre rebuig a les retallades en drets socials i llibertats civils, i cridar ben fort que existeixen alternatives. Hem perdut la por. Som el 99%!