La plataforma unitària de la Gent Gran demana a la Generalitat que l’IRSC recuperi la devaluació econòmica que ha patit en els darrers 4 anys

jubilats-maniAquest dimarts a les 11 hores oferiran una roda de premsa a la seu de la UGT de Catalunya

La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya -formada per diverses entitats socials, sindicals i veïnals de gent gran- oferirà demà dimarts, 2 de setembre, una roda de premsa per explicar la seva reivindicació a la Generalitat de Catalunya perquè actualitzi l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) amb l’IPC i es recuperi la devaluació econòmica que aquest indicador ha patit en els darrers quatre anys.

L’IRSC és l’indicador que s’utilitza a Catalunya per determinar l’accés a les prestacions, així com la seva quantia. L’any 2010 va tenir un increment de només l’1% i des del 2011 resta congelat; per contra, els preus a Catalunya des del 2010 sí que han augmentat.

A la roda de premsa intervindran:

· Isabel Zarza, secretària general de la Unió de Jubilats i Pensionistes de la UGT de Catalunya.
· Joan Alamillo, Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya.
· Jaume Huguet, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya.
· Manel Maeztu, secretari general de la Federació de Jubilats i Pensionistes de la USOC.