La plantilla de Chupa Chups inicia aturades parcials per reclamar un conveni just

Les treballadores i els treballadors de la fàbrica de Chupa Chups (Grupo Perfetti Van Melle) a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat) han iniciat avui aturades de dues hores per torn de treball per denunciar l’actitud de la direcció de l’empresa en la negociació del conveni. Les aturades seguiran demà (d’1 a 3h, torn de nit; de 10 a 12 h, torn de matí; de 16 a 18 hores, torn de tarda) i divendres (no hi ha torn de nit) i el cap de setmana, amb aturades de 12.30 a 15 h.

Des de fa setmanes, direcció i comitè han iniciat les reunions de negociació del nou conveni sense resultat. Una de les principals reivindicacions del comitè és intentar minimitzar l’impacte econòmic que té la doble escala salarial existent a Chupa Chups. El nostre sindicat reclama a l’empresa el pagament de fins a 1.000 euros anuals per cada any de vigència del conveni (2018-2020) per als treballadors afectats per aquesta doble escala salarial (que l’empresa xifra en 178 tot i que no en facilita al comitè la informació requerida per saber l’abast real).

En la reunió de mediació d’ahir, la direcció de Chupa Chups va oferir fins a 300 euros anuals, oferta que el Comitè considera ridícula per a poder signar un conveni just per a tots els treballadors i treballadores de la fàbrica.

Actualment, la planta de Sant Esteve Sesrovires ocupa unes 300 persones.