La precarietat portada a l’extrem als centres especials de treball

La lluita per la igualtat guanya els carrers

L’empresa Jordan de Martorell va decidir el dia 1 de gener d’enguany traslladar la seva activitat a Santa Perpètua de la Mogoda. El trasllat ha afectat directament els treballadores del Centre Especial de Treball GRUPO SIFU que treballaven en aquesta empresa. Es tracta de prop de 100 persones amb una discapacitat física i una petita part de treballadors/es amb una discapacitat psíquica i de difícil inserció.

Els treballadors de SIFU ja s’han manifestat en altres ocasions per les precàries condicions de treball que pateixen diàriament, amb amenaces pel nivell de producció, salaris baixos i l’obligació d’acceptar fer hores extres (amb jornades que en alguns casos arriben a superar les 10 hores diàries).

A tot això cal afegir ara la dificultat del trasllat a una altra localitat, ja que gran part de les persones afectades tenen la seva residencia a la la zona de Martorell,  Sant Andreu de la Barca, Olesa de Montserrat, Castellbisbal, etc. En aquest cas l’empresa no els ha facilitat el transport ni s’ha mostrat oberta a negociar un plus per compensar les despeses de transport, que en alguns casos poden arribar als 150€ mensuals. Cal tenir en compte que el salari mitjà d’aquests treballadors amb prou feines arriba als 850€.

Sembla que la multinacional de serveis GRUPO SIFU ha oblidat que la seva funció és integrar persones amb discapacitat a la societat.