La primera jornada de vaga del transport de mercaderies per carretera de Barcelona té una incidència del 80%

transport-vagaLa patronal no respon a la voluntat negociadora dels sindicats, de manera que la vaga continuarà demà i demà passat

La primera jornada de vaga al sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Barcelona està sent un èxit, amb un seguiment superior al 60% (més del 80% en el cas de l’Àrea Metropolitana) i una incidència en el desenvolupament normal de l’activitat de les empreses de més del 80% a tota la província –la mercaderia no pot entrar ni sortir de les empreses.

L’aturada ha estat pràcticament total al CIM Vallès, el Port de Barcelona, ZAL 1 i 2, aeroport i polígon Can Salvatella (Barberà del Vallès).

De moment, les patronals ACET i TRANSCALIT no han donat cap resposta i continuen sense voler negociar un nou conveni per al sector, de manera que es manté la convocatòria de vaga per als dies 21 i 22 de març.

El perquè de la vaga

El Conveni Col•lectiu del Sector de Transport per Carretera i Logística de la Província de Barcelona va vèncer el 31 de desembre del 2010. Durant aquest dos anys, les dues patronals -l’Associació Catalana d’Empreses de Transport de Mercaderies (ACET) i la Federació Catalana de Transports de Barcelona (TRANSCALIT)- s’han negat a negociar perquè esperen que, gràcies a la reforma laboral del PP, el conveni perdi vigència el proper 8 de juliol i el sector quedi desregulat. L’única referència seria un acord a nivell estatal que ni tan sols té taules salarials, de manera que les noves contractacions es farien amb el salari mínim interprofessional, i a més es perdrien les antiguitats, la jornada es desregularia, etc.

Aquest bloqueig patronal de les negociacions s’està produint amb els convenis de totes les províncies espanyoles.

Els treballadors i les treballadors del sector no estan disposats a perdre tots els seus drets i permetre la desregulació total de les seves relacions laborals. Per això han convocat aquesta setmana la primera tongada de vagues, que es repetiran després de Setmana Santa si ACET i TRANSCALIT no canvien d’actitud i s’avenen a negociar.

Estan convocats a la vaga uns 25.000 treballadors i treballadores de 1.500 empreses a la província de Barcelona, com DHL, TRADISA, Azkar o TDN.