La primera reunió de mediació de l’ERO de Reckitt Benckiser acaba sense acord

reckit
El comitè d’empresa demana que les 55 extincions de contractes que planteja la direcció siguin prejubilacions i baixes voluntàries

Ahir es va celebrar la primera reunió entre el comitè d’empresa i la direcció de Reckitt Benckiser per l’expedient de regulació d’ocupació presentat divendres passat per extingir 55 contractes de treball. L’ERO afecta els tres centres de treball que la companyia té a Espanya (Granollers, Barcelona i Lliçà de Vall), tot i que els acomiadaments es produirien només a la planta de Granollers.

A la reunió, el comitè d’empresa ha plantejat que les extincions de contractes siguin prejubilacions a partir dels 58 anys i de manera escalonada fins a l’any 2013, i que 5 baixes siguin voluntàries. La direcció de Reckitt Benckiser ha acceptat considerar les prejubilacions a partir dels 58 anys, però només fins al 2012. D’altra banda, la direcció vol lligar l’ERO al pacte col·lectiu d’empresa, del qual ja s’havia signat un preacord.

Aquesta tarda el comitè d’empresa ha convocat una assemblea per informar la plantilla de la situació de les negociacions. La propera reunió de mediació amb la direcció serà dijous, 17 de novembre, i el comitè no descarta convocar una vaga segons com transcorrin les negociacions.

Reckitt Benckiser es dedica a la fabricació de productes de neteja, amb marques com Calgonit, Colon, Elena, Kalia, Flor, Coral, Quanto, Clen, Glassex, Harpic o Cillit Bang. Entre els tres centres catalans té una plantilla de 452 treballadors i treballadores.