La proposta d’integrar Mossos i policía local amaga la manca d’efectius del CME

MossosEl nostre sindicat recorda al conseller d’Interior que el Consell de Seguretat de Catalunya és l’espai per debatre aquests temes

Aran de les darreres informacions aparegudes a diferents mitjans de comunicació sobre la possible integració dels cossos de Mossos d’Esquadra i les Policies Locals, el Sindical de Policia Local de la UGT de Catalunya vol expressar el següent:

Manifestem la nostra sorpresa per la proposta del conseller d’Interior, Felip Puig, i especialment per les formes i els mitjans utilitzats, quan disposem d’institucions constituïdes de participació ciutadana, com el Consell de Seguretat de Catalunya, que de fet és l’instrument de participació, propostes i debat sobre temes de seguretat.

Creiem que la proposta feta a Girona sobre la unificació del cos de Mossos d’Esquadra i les Policies Locals de manera experimental vol amagar la manca d’efectius del cos de Mossos d’Esquadra i en un moment crític com és la campanya d’estiu, on tots els efectius són necessaris.

No obstant això, la posició política sobre el sistema de seguretat pública de Catalunya no està definit, sent això una assignatura pendent d’aquest govern.

Així doncs, exigim al govern de la Generalitat, i concretament al Departament d’Interior, que abans de fer públiques propostes que afecten d’una forma clara la ciutadania en general i els cossos policials catalans en concret segueixi els mecanismes democràtics establerts. Cal informació i debat previ abans de prendre iniciatives que afecten tot un sistema de seguretat públic de Catalunya.