La proposta de campanya forestal posa en risc al poble de Catalunya

bombers-bcnUGT- Bombers denuncia que no es poden permetre retallades a al serveis essencials

UGT-Bombers, junt amb els sindicats representatius del Cos de Bombers de la Generalitat, denuncia que la proposta de dispositiu per la campanya forestal 2013 presentada pel Departament d’Interior posa en risc la seguretat dels treballadors i la del poble de Catalunya.

Els bombers de la Generalitat volen:

1. Desvincular-se de l’organització de qualsevol dispositiu de campanya forestal que com a mínim no tingui en compte els recursos ja retallats que tenien durant la campanya forestal del 2011.

2. Fer una crida als responsables operatius del Cos de Bombers de la Generalitat, perquè no siguin còmplices de l’organització d’un dispositiu que fa impossible la gestió de l’emergència.

3. Fer responsables al Conseller d’Interior i al Govern de la Generalitat de qualsevol situació de risc que la població o els treballadors puguin patir com a resultes de les retallades en prevenció i seguretat durant i després de la campanya forestal.

4. Comunicar al poble de Catalunya la gravetat de la situació si tenim un estiu climatològicament calorós i amb poca pluja.

5. Fer palès a les organitzacions polítiques de la responsabilitat que comporta el fet que s’aprovin uns pressupostos que fan la ferida més grossa, i ajuden a desmantellar els serveis públics, que són la garantia de la cohesió social, de l’estat del benestar i d’uns mínims de seguretat.

UGT- Bombers denuncia que mentre es retalla en vehicles operatius dedicats a l’emergència, s’assignen vehicles que treuen de l’operativa a exdirectors. Els sindicats representatius del Cos de Bombers estan compromesos amb la difícil situació financera en la que es troba el país. Comparteixen la necessitat d’aplicar mesures d’austeritat però no es pot permetre que es retallin els serveis públics essencials mentre es vagin nomenant assessors, càrrecs de confiança, no s’optimitzin recursos i no s’eliminin despeses innecessàries.