La proposta de la CEOE vol donar forma de contracte a l’esclavitud

prisoner.jpgL’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya vol expressar la seva perplexitat i indignació davant de la proposta de la CEOE de nou contracte d’esclavitud per a la gent jove. Finalment, la patronal s’ha tret la màscara i ha mostrat el que volia des d’un inici: un contracte de sis mesos, per sota del salari mínin interprofessional, sense cotització a la seguretat social i sense cotització a l’atur i sense indemnització per acomiadament.

Aquesta proposta digna del segle XVIII suposa rebentar tots els drets socials i laborals aconseguits en el darrer segle, i mostra clarament el model de societat i de mercat laboral que vol la patronal espanyola, més proper a l’esclavisme que a un estat de dret.

Des de l’Avalot volem denunciar que una societat i uns poders públics que no són capaços de donar oportunitats al seu jovent té un greu problema de present i de futur. Per això continuarem amb la campanya “Amb l’aigua al coll”, per denunciar la preocupant situació de precarietat i dificultats que viu la gent jove, que es pot veure encara més agreujada amb propostes com la que ara fa la patronal.