La reforma de Wert és un míssil a la línia de flotació del català

escuelafranquista

FETE – UGT de Catalunya rebutja l’esborrany de la Ley de Mejora de Calidad Educativa del Govern espanyol per l’atac sense precedents que suposa per al model d’ensenyament del català al nostre país, un autèntic míssil a la línia de flotació del català. Si aquest text estableix tot allò que ha transcendit aquest vespre als mitjans, serà necessària una resposta social que es correspongui amb les mesures que contempla, que podrien acabar amb la immersió lingüística, deixar el català residual a l’ensenyament i posar en joc la cohesió social al nostre país.

El nostre sindicat estarà al costat dels i les professionals de l’ensenyament per a defensar el model d’escola en català, i farà front comú amb totes les entitats que conformem la Plataforma Somescola.cat per rebutjar aquest esborrany, que suposa l’atac lingüístic més greu des de la transició.

Reafirmem el compromís en la defensa de l’escola catalana i del seu model educatiu, basat en la no separació dels infants i joves per raó de llengua i que fa possible el coneixement de les dues llengües oficials per part de l’alumnat en acabar l’ensenyament obligatori, tot afavorint la cohesió social i la igualtat d’oportunitats. Cal recordar, una vegada més, que la immersió lingüística i la consideració del català com a llengua vehicular han donat solidesa a aquest model, que ha tingut el reconeixement internacional i és un referent com a model pedagògic eficient en el Marc Europeu de les Llengües; alhora, ha contribuït de manera decisiva a pal•liar el greu desequilibri que viu el català, llengua pròpia de Catalunya, respecte al castellà, en diferents àmbits.

FETE – UGT de Catalunya es compromet, des de la nostra representació institucional i en els centres educatius de Catalunya, a no estalviar cap esforç per defensar el nostre model d’escola i promoure totes les mesures de protesta per mostrar el nostre rebuig frontal a un avantprojecte que vol dinamitar les bases de la nostra convivència.

El model d’escola catalana és un patrimoni que no podem deixar perdre perquè és el que permet la pervivència de la llengua i la cultura catalana. És un patrimoni pedagògic que té la llengua catalana com a llengua vehicular i que garanteix l’aprenentatge amb èxit de la llengua castellana i les llengües estrangeres. I és un patrimoni social perquè no permet la segregació de l’alumnat sinó que l’integra en un model educatiu cohesionador socialment en una comunitat multilingüística.

Per tot això FETE – UGT de Catalunya fa una crida a la mobilització del conjunt de la comunitat educativa i de la societat catalana, de les entitats cíviques i socials, i del conjunt de les forces polítiques per defensar de manera unitària el model d’escola catalana actual.