La reforma laboral fa augmentar les expedients de regulació un 74,5%

acomiadamentsDel 13 de febrer fins a finals d’abril s’han presentat 1.414 ERO que han afectat 19.609 treballadors i treballadores a Catalunya

En els primers quatre mesos de l’any s’han presentat a Catalunya 1.889 expedients de regulació d’ocupació (ERO) que han afectat 26.291 treballadors i treballadores, el que representa un augment respecte al mateix període del 2011 del 55% quant als ERO i del 54,7% quant a persones afectades.

L’increment dels expedients de regulació en aquest període és molt important, però les xifres globals amaguen una altra dada molt destacable: l’impacte de la reforma laboral del PP. De gener fins al 12 de febrer de 2012, es van presentar a Catalunya 475 ERO (un 16,42% més que al mateix període de l’any anterior), que van afectar un total de 6.682 treballadors i treballadores (un 13,68% més). Tot i que, com veiem, l’efecte de la crisi –i de la reforma laboral del 2010- no fa més que augmentar els expedients, trobem un veritable repunt a partir del 13 de febrer, quan entra en vigor la nova reforma laboral.

Del 13 de febrer a finals d’abril, s’han presentat a casa nostra 1.414 ERO, un 74,5% més que al mateix període de l’any passat. Pel que fa als treballadors i treballadores afectats, trobem en aquests dos mesos i mig 19.609 persones, un 76,5% més que el 2011.

Quant al tipus d’ERO que s’han presentat, destaquen els de suspensió, que han augmentat un 286% en expedients i un 492,1% en treballadors afectats, amb un total de 12.743 persones. Pel que fa als ERO d’extinció, han crescut un 37,8% els expedients i un 42,1% els treballadors afectats (total 3.618 persones), mentre que els de reducció de jornada s’han incrementat un 8,4% i els treballadors afectats s’han reduït un 49,3% (en total, 3.248 persones afectades).

tables

En aquest enllaç trobareu un quadre amb les dades detallades per mesos.

La realitat reflecteix el que els sindicats venim denunciant des que el Govern de l’Estat va presentar aquesta reforma: que és el major atac als drets laborals de la història de la democràcia, que l’únic objectiu és abaratir l’acomiadament i deixar barra lliure als empresaris perquè apliquin expedients –que ja no s’han ni de negociar ni de ser aprovats per l’administració- i que no servirà de cap manera per fer-nos sortir de la crisi. Per tant, des de la UGT de Catalunya tornem a demanar la retirada d’aquesta reforma lesiva, injusta i inútil.

Demà, 24 de maig, tindrà lloc al Congrés dels Diputats el debat i la votació de la reforma laboral. Us recordem que la UGT i CCOO hem convocat mobilitzacions a nivell estatal, sota el lema “Nit i dia contra la reforma laboral”. A Barcelona, s’ha convocat aquesta nit una manifestació de dol amb torxes que sortirà a les 22 hores de la Plaça de Sant Jaume i marxarà fins a la Delegació del Govern (c. de Mallorca, 278). Demà, tornarem a concentrar-nos davant la Delegació del Govern a partir de les 10 hores.

En aquest enllaç trobareu la resta de mobilitzacions a Catalunya.