La reindustrialització de Nissan entra a la fase més decisiva i exigim una major implicació

Setembre és el mes que la taula va marcar com a decisiu per al procés de reindustrialització de Nissan. Entrem en la fase on es tancarà la llista de candidats i es triaran els projectes prioritaris per a reindustrialitzar les plantes de Nissan Zona Franca, Montcada i Sant Andreu.
Els comitès d’empresa dels centres afectats exigim una major implicació de les administracions i de Nissan. En aquests últims dies estem veient com van sortint diferents notícies interessades. D’una banda, els diferents projectes posant en valor la seva proposta com la millor opció i per un altre, alguns membres de la taula donant la reindustrialització per feta.

És per això que des de la Representació dels Treballadors volem manifestar que:

• Encara no s’han definit la totalitat de projectes que opten a la reindustrialització de les plantes de Nissan, per la qual cosa exigim la concreció de tots i cadascun d’ells.
  • Avui dia no hi ha cap decisió definitiva sobre quins projectes ocuparan les instal·lacions de Nissan de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu.
  • Continuarem treballant per a poder decidir el millor projecte, i per a nosaltres és una prioritat que es garanteixi el manteniment de l’ocupació de Nissan, proveïdors i subcontractes que es perd amb el tancament de Nissan.
  • Una vegada s’hagi decidit el projecte o projectes que ocuparan les plantes de Nissan, continuarem treballant perquè es compleixin els acords que s’aconsegueixin referents tant a l’inici de la producció i la consolidació del projecte, així com la garantia de l’ocupació i de les condicions laborals i salarials incloses en l’acord del 5 d’Agost.

Des de la Representació dels Treballadors no compartim la visió d’“alguns” que posen com a data límit per a acabar el treball de la taula de reindustrialització el 31 de Desembre del 2021, ja que aquesta data no diu res per a la reindustrialització, simplement marca la data prevista de finalització de la producció de Nissan.

Per a complir amb l’objectiu real de la reindustrialització de les Plantes de Nissan continuarem tenint un llarg camí per recórrer, el procés no acabarà fins que no es faci efectiva la reindustrialització de tots els treballadors i treballadores afectats pel tancament de Nissan.

Una vegada més, sol·licitem a totes les parts que es deixin de bones paraules i que es dediquin a treballar de manera conjunta i amb la millor de les intencions perquè aquest procés acabi de la manera que tots ens mereixem, amb una reindustrialització real per a totes i tots els afectats pel tancament de Nissan a Barcelona.