La reunió Mas-Colell – Salgado obre la porta a noves retallades

generalitat

La UGT de Catalunya rebutja les declaracions demagògiques del conseller d’Economia a Esade i l’emplaça a utilitzar els canals de diàleg social i negociació establerts

Davant de les afirmacions realitzades aquest matí pel conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, en el marc d’una conferència a ESADE sobre el futur de l’economia a Catalunya, la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya vol manifestar:

1.Que Esade no és l’àmbit formal de participació, consulta i negociació de les condicions de treball dels empleats i empleades públiques de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; almenys que no estiguem referint-nos als nous nomenaments de designació política que, d’ençà van ser nomenats han percebut, solament en el seu complement específic, un augment salarial d’entre el 20 i el 30%.

2.Que en aquest moment actual, afirmar que els catalans i les catalanes no ens estem resentint dels retalls dels serveis públics és manifestar una ignorància absoluta i poca sensibilitat vers la realitat que viuen els ciutadans i les ciutadanes sobre els que governen. Amb tota probabilitat, ni el conseller Mas-Colell ni molts dels assistents a la seva ponència d’avui a Esade no deuen portar els seus fills a l’escola pública, ni utilitzar la xarxa hospitalària pública, entre altres serveis públics.

3.Considerem d’una mala fe absoluta parlar d’“ajustos marginals” a uns empleats públics que estan fent uns esforços excepcionals per poder mantenir, en la mesura que es pugui, el nivell i la qualitat assistencials als ciutadans i les ciutadanes que precisen d’aquests serveis. Per aquests treballadors i treballadores i per a la UGT de Catalunya les declaracions del conseller són l’ocurrència setmanal de l’actual govern de la Generalitat de Catalunya.

4.Per al conseller Mas-Colell, aquests “ajustos marginals” han de passar, entre altres, per ampliar l’horari laboral. Des de la UGT li recordem, de nou, que els empleats públics catalans ja treballen mitja hora més al dia que la mitjana europea, i que la seva ràtio és la meitat que la d’altres comunitats autònomes de l’Estat.

5.Per a la UGT de Catalunya, les declaracions del conseller contradiuen les de la vicepresidenta del govern de la Generalitat de Catalunya, Joana Ortega, de fa pocs dies, en què assegurava que no es tocarien les condicions salarials dels empleats públics de l’administració catalana. Des de la UGT ens preguntem si això té res a veure amb la reunió que va tenir ahir mateix el conseller d’Economia amb la vicepresidenta Salgado.