La sanitat concertada en perill. La UGT de Catalunya denúncia

sanitat-portLa UGT de Catalunya no pot permetre la situació actual que estem patint els professionals de la Sanitat Concertada de Catalunya.

Quasi 58.000 treballadors i treballadores ens trobem sense conveni per la manca de voluntat negociadora de la Conselleria de Salut i de les patronals Sanitàries Concertades.

Mentre que Mas Collell anuncia recuperació econòmica pels treballadors i treballadores de la Generalitat, el Sector Concertat continua patint retallades. Mitjançant l’aplicació de l’article 41 del E.T, ens volen minvar de nou salarials i davallar les condicions laborals. Portem perdut com a mínim més d’un 15.7 % de poder adquisitiu. Les patronals pretenen utilitzar-les com a moneda de canvi del 5 % que el CATSALUT ha rebaixat en el seu finançament, a aquestes empreses proveïdores de Serveis Públics

Aquestes desmesurades actuacions s’estan prenent a la vegada que la Mesa Negociadora del 1er. Conveni de Sanitat Concertada continua oberta.

Així doncs, la UGT de Catalunya ha decidit denunciar-lo públicament, i demandar-lo a la Direcció General de Relacions Laborals del Departament d’Empresa i Ocupació per abús de dret, davant la inexistència d’una veritable voluntat negociadora per part de les patronals a la Mesa. El seu únic propòsit és aconseguir un estalvi en els costos de personal en detriment dels professionals que donen el seu servei a la ciutadania.

La UGT de Catalunya exigeix al Departament de Treball, com a garant de les condicions que es negocien en un Conveni Col•lectiu, una actuació contundent davant de les patronals vers la mala fe d’aquestes, amb la finalitat de reprendre la negociació amb totes les garanties necessàries i suficients que es mereix el sector i els seus professionals.

La UGT de Catalunya ens estem posant en contacte amb els sindicats presents a la Mesa Negociadora del 1er. Conveni de Sanitat Concertada per tal que s’adhereixin en aquesta demanda i anar tots plegats.