La secció sindical de la UGT a la UPC demana la dimissió del rector

Treballadors i treballadores de la UPC es tanquen al Rectorat com a protesta per la intenció d’acomiadar 90 interins i 130 treballadors del Personal Docent i Investigador

La secció sindical de la UGT de la Universitat Politècnica de Catalunya denuncia les intencions del rector de la universitat, Antoni Giró, d’acomiadar 90 funcionaris interins del PAS i prop de 130 treballadors del Personal Docent i Investigador.

Al llarg d’aquests darrers dies s’han produït pronunciaments de les juntes extraordinàries de personal de diverses facultats que van en la línia de:

1. Demanar la retirada de l’acord entre la Generalitat i el Rectorat de la UPC signat el 12 de març d’enguany, perquè compromet la pervivència de la qualitat de l’activitat educativa.

2. Manifestar el desacord i rebutjar el Pressupost 2013 aprovat pel Consell de Govern de la UPC, perquè no estableix un model alternatiu i no està concebut de forma cooperativa i solidària entre els agents implicats i afectats.

3. Oposar-se i no legitimar les mesures d’acomiadaments de personal per la falta de criteris que els justifiquen.

4. Reprovar l’actuació de l’actual Equip de Govern de la Universitat i demanar eleccions anticipades al Rector de la UPC, per la necessitat evident d’una alternativa a les polítiques de l’actual equip.

Per tot això, a banda de les moltes altres accions de protesta que s’han dut a terme fins al moment i que s’aniran desenvolupant al llarg dels propers dies, un grup de interins es troben tancats al Rectorat de la UPC i avui a les 12h se celebrarà una assemblea general a l’Edifici VERTEX del campus nord i no es descarta la convocatòria d’una jornada de vaga.