La sinistralitat laboral continua sent elevada si tenim en compte la devallada de treballadors

Avui ens hem assabentat pels mitjans de comunicació de les dades d’accidentalitat laboral de l’any 2012, presentades en roda de premsa pel Departament d’Empresa i Ocupació. Tot i existir un òrgan de concertació social, el Consell de Relacions Laborals, amb una comissió específica sobre aquest àmbit, la Generalitat ha ignorat un cop més els agents socials, continuant amb la pràctica que ja tenia l’anterior Govern.

Des de la UGT de Catalunya reconeixem que s’ha produït una davallada en la sinistralitat laboral, però la Generalitat no ha tingut en compte la davallada també de treballadors i treballadores donats d’alta a la Seguretat Social. Si s’extrapolen les dades, els índexs d’accidentalitat continuen sent alts.

D’altra banda, no coincidim en el número de morts que es van produir l’any passat a la feina i, per tant, dubtem de la seva fiabilitat.
Des de la nostra organització atribuïm la baixada dels sinistres a l’Estratègia catalana de seguretat i salut laboral, que deriva de l’Estratègia espanyola i, alhora, és una obligació marcada per la UE. Però l’estratègia va finalitzar el 31/12/12 i ja vam avisar la Generalitat que calia que continués vigent durant el 2013. A hores d’ara, no sabem quina és la planificació de la lluita contra la sinistralitat laboral de la Generalitat.