La taula negociadora del conveni col•lectiu del sector del transport de mercaderies de BCN sol•licita l’adhesió a l’acord d’ultraactivitat

conveni-transportLa representació social de la UGT i CCOO de Catalunya en la Comissió Negociadora del Conveni de Transports de Mercaderies i Logística de Barcelona ha sol•licitat a les patronals TRANSCALIT y ACET l’adhesió a l’Acord per al Suport i Acompanyament als processos de negociació col•lectiva en ultraactivitat, en la reunió de Conveni Col•lectiu celebrada ahir a la seu del nostre sindicat.

L’acord va ser signat dimarts per la UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya, Foment del Treball, PIMEC i la Generalitat de Catalunya. Entenem que aquest acord recull una situació anàloga a la que afecta les negociacions d’aquest conveni i que, en el conjunt del seu contingut, aposta per la negociació com a eix vertebrador, ja que es basa en primera instància de l’adhesió voluntària i conjunta de les parts.

Des de la UGT i CCOO de Catalunya considerem que l’adhesió a aquest Acord condiciona de manera directa la possibilitat de aconseguir avenços en la negociació del Conveni Col•lectiu. Aquesta nova via permetria desencallar quasi tres anys d’intents per aconseguir un apropament entre el posicionament empresarial i la part social, cada cop més distant degut a les propostes regressives de la part empresarial.

La vigència del actual conveni col•lectiu del sector a la província de Barcelona, va finalitzar l’any 2010. Des d’aleshores, els salaris estan congelats.

Les patronals no han volgut donar resposta en a la proposta i asseguren que respondran en la pròxima reunió, prevista per al dia 2 de juliol.