La UGT aconsegueix que es respectin les condicions del conveni d’escorxadors d’aus i conills en una de les principals empreses del sector, malgrat la negociació del conveni segueixi bloquejada

aus-i-conillsLa mesura s’aplicarà als dos centres del Grup Padesa a Terres de l’Ebre, amb 1.100 treballadors i treballadores

Els 1.100 treballadors i treballadores que conformen les plantilles dels dos centres de treball que el Grup Padesa té a les Terres de l’Ebre -Roquetes i Amposta- cobraran a partir d’aquest mes de juny, amb efectes retroactius de l’1 de gener de 2017, l’actualització i el pagament del complement d’antiguitat, així com els increments del tram d’antiguitat que es produeixin, segons estableix l’article 27 del conveni col·lectiu d’escorxadors d’aus i conills. Un conveni que actualment encara s’està negociant per als propers anys.

La representació de la UGT en els dos centres ha aconseguit eludir el bloqueig a què es troba sotmesa actualment la negociació del conveni col·lectiu dels escorxadors d’aus i conills. Aquest bloqueig ja va provocar aturades massives durant la vaga convocada  en el sector el mes d’abril per denunciar que el preu de la carn al nostre país no es pot sostenir degradant encara més les condicions laborals dels treballadors i les treballadores del sector.

Aquest acord, que serà substituït pel que es disposi en el nou conveni col·lectiu pel que fa al complement d’antiguitat quan aquest se signi, permet que es respectin les condicions laborals de les plantilles d’una de les principals empreses del sector a Catalunya, al marge del bloqueig en què es troba actualment