La UGT acusa CCOO de fer sindicalisme de «banda de carrer»

(El Punt)

La UGT està molt empipada pels comunicats de CCOO respecte al conveni de l'hostaleria de Catalunya, que CCOO es va negar a signar, mentre que la UGT sí que ho va fer. Per la UGT és «injustificable i intolerable que CCOO organitzés una banda de carrer per agredir físicament els delegats de la UGT», que dimarts van anar a Barcelona per assistir a la mesa de la negociació del sector. Entre els agredits hi ha Isabel Torrente, secretària d'organització del sindicat sectorial a les comarques tarragonines, que «va necessitar assistència mèdica». La UGT ha interposat una denúncia al jutjat per uns fets «tan greus com repugnants des de l'ètica democràtica sindical». A més, la UGT ha puntualitzat que «la reunió no era de negociació del conveni, com ha dit CCOO malament, sinó de pròrroga del vigent». Així, la UGT vol aclarir que l'augment salarial és del 4% del sou anual per als vuit mesos que resten d'any, igual que la resta de condicions previstes. Serà a partir del gener vinent quan es negociarà un conveni nou. Per la UGT, «l'actitud violenta i desfermada de CCOO obeeix a la seva pèrdua continuada de pes sindical en el sector». A les comarques tarragonines, CCOO ha baixat en nombre de delegats del 32% al 28%, mentre que la UGT s'acosta al 70%.

{moscomment}