La UGT alertem sobre el perill de la continuïtat de la producció a Nylstar

Els treballadors de la tèxtil de Blanes van ser comminats a marxar a casa ahir després del tall de subministrament elèctric per impagament a ENDESA.

Arran que Endesa va tallar ahir al matí el subministrament elèctric de l’empresa Nylstar de Blanes per impagament acumulat de més d’un any, i 100 treballadors i treballadores de la plantilla van ser enviats a casa sense saber quan es tornarà a reprendre l’activitat de l’empresa, la UGT mostrem la nostra preocupació per la gestió actual de Nylstar que ha abocat a aquesta situació i exigim explicacions sobre les condicions en les quals la plantilla ha estat comminada a marxar dels seus llocs de treball.

La plantilla de Nylstar ha patit un llarg periple com a conseqüència de la subhasta de l’empresa tèxtil de Blanes i la gestió dels deutes que acumulava. El novembre de 2016, Nylstar reprenia la producció de fil després de vuit mesos sense activitat, recordem que la UGT, que en aquell moment teníem la majoria de la representació sindical al Comitè d’Empresa, vam rebutjar un ERO de 155 acomiadaments i vam arribar a un acord amb l’empresa, amb la mediació del Departament de Treball, condicionat a què hi hagués inversions, un pla industrial i una plantilla més elevada de la que projectava l’empresa.

La UGT valoràvem positivament la represa d’activitat sobre unes perspectives de creixement de la tèxtil de Blanes, tot i mantenir des del sindicat un treball de vigilància i de seguiment. Però aquest succés ocorregut ahir, sense explicacions per part de Nylstar, ens porta a exigir una resposta clara a l’empresa i als sindicats que actualment formen part del Comitè d’Empresa perquè assumeixin la responsabilitat que tenen amb la plantilla.