La UGT Baix Llobregat organitza la jornada de treball ‘L’assetjament sexual a les empreses, prevenció i abordatge’

Demà, 6 de juny, a les 10 hores, a la seu del sindicat a Cornellà de Llobregat

En el marc de la celebració del 5è Congrés de Dones del Baix LLobregat, que se celebra al llarg d’aquest 2018 sota el lema  ‘100% feminista’, demà dimecres 6 de juny, a les 10 hores, tindrà lloc una jornada de treball i debat amb el títol “L’Assetjament sexual a les empreses, prevenció i abordatge” a la seu del la UGT a Cornellà de Llobregat, que és alhora subseu del congrés.

La jornada se centrarà en la prevenció sobre el risc per a la salut de les conductes d’assetjament sexual que tenen lloc a l’àmbit de les relacions laborals, així com l’abordatge de l’assetjament a l’empresa.

L’assetjament sexual constitueix la manifestació més devastadora de la discriminació per raó de gènere a la vegada que una violació flagrant dels drets humans com la dignitat, la integritat física i moral, la llibertat sexual i el dret al treball de les persones.

Les conseqüències de l’assetjament sexual poden ser molt greus per a la víctima, amb efectes nocius físics i psíquics, arribant a perdre el treball a la majoria dels casos com l’única solució possible per acabar amb la situació. L’assetjament sexual porta a la frustració, pèrdua d’autoestima, absentisme i a una minva de la productivitat.

A la jornada participaran Telma Vega, Inspectora de Treball i de la Seguretat Social a Catalunya; Alicia Dalmau, tècnica de Prevenció de Riscos Psicosocials de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral; i Sensi Domínguez, assessora laboral i formadora en matèria d’igualtat de gènere de la UGT de Catalunya. Presentarà i coordinarà  la jornada Victoria Corbacho, secretària d’organització de la UGT del Baix Llobregat.

El secretari comarcal de la UGT al Baix Llobregat, Carlos de Pablo, serà l’encarregat de la cloenda.