La UGT, CCOO i UMC presenten el full de ruta de la taula del metall

siderometalurgia

El metall concentra prop del 34% de les empreses i de l’ocupació del conjunt industrial i representa gairebé el 40% de les exportacions totals

El passat divendres, els representants de la patronal Unió Metal·lúrgica de Catalunya -formada per les organitzacions empresarials APEMTA (Tarragona), FEGMETALL (Girona), FEMEL (Lleida) i UPM (Barcelona)-  i els de les organitzacions sindicals FI-CCOO i MCA-UGT de Catalunya van presentar al conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Mena, el full del ruta del que hauria de ser el pla destinat a reactivar el sector del metall. El  document  lliurat recull diferents recomanacions i propostes que requereixen la col·laboració i els esforços de les empreses, dels treballadors, de les organitzacions empresarials i sindicals, i de la Generalitat de Catalunya.

El sector del metall, que concentra prop del 34% de les empreses i de l’ocupació del conjunt de la indústria catalana, és líder en creixement de la indústria en terme de producció i és el principal sector exportador. No obstant això,  ha estat des del 2008 una de les activitats de l’economia més afectades pels ERO a Catalunya (el 20,5% del total dels ERO autoritzats i el 47,1% del total de treballadors), el que justifica la necessitat i la urgència d’atendre el sector amb un Pla d’Actuació Específic que impulsi una renovació de la seva base industrial que sigui sostenible, eficient i competitiva a nivell mundial.

El document presentat per les organitzacions empresarials i sindical es divideix en dues parts: Formació i Ocupació, i  Indústria. Pel que fa la primera,  els objectius del pla van destinats a millorar la formació i la preparació dels treballadors i dels estudiants del sector, així com afavorir el seu teixit productiu des de la formació i la qualificació. Respecte a Indústria, en el document es planteja un doble objectiu: ser un pla de xoc de caràcter conjuntural i ser un pla estratègic per a impulsar un veritable model productiu del sector,  i recull recomanacions i propostes en matèria de finançament, internacionalització, innovació i dimensionament empresarial.

El conseller Mena es va comprometre a mantenir reunions periòdiques amb els representants per tal d’avançar en la definició de mesures d’actuació que vagin en línia amb el que recull el Pla.