La UGT considera insuficients les 1.230 places d’ocupació anunciades pel govern de la Generalitat

GeneralitatLa UGT de Catalunya considera insuficients les 1.230 places d’ocupació pública anunciades ahir pel Govern de la Generalitat. Aquesta xifra queda molt curta davant els 8.000 llocs de treball que s’han destruït en els darrers 4 anys -5 per dia-, sobretot sitenim  en  compte que la creació de places no suposa la creació de nous llocs de treball, perquè aquestes places són ocupades per interins. I, tot i així, la plantilla de la Generalitat continuarà tenint en situació d’interinatge més del 30% de la seva plantilla.

Així mateix, volem recordar al Govern de la Generalitat que aquest increment de places d’ocupació no és aïllat, també s’està fent a altres administracions de la resta de comunitats autònomes. I que tot i que és cert que aquest és el nombre màxim de places que l’Estat permet crear a la Generalitat, és una llàstima que l’any passat, quan també ho podia fer, la Generalitat no creés ni una sola plaça d’ocupació pública, com li va reclamar reiteradament la UGT de Catalunya. Aquests quatre anys han contribuït a una desestructuralització de la Generalitat.

D’altra banda, la UGT lamenta la manca de voluntat negociadora amb els sindicats, després que la consellera de Governació, Meritxell Borràs, assegurés ahir que no preveu tornar les pagues extra que van ser manllevades als funcionaris en els exercicis 2012, 2013 i 2014.

Aquesta manca d’entesa també es demostra en l’anunci de la creació de la figura de “directiu públic“, una decisió que s’hauria de prendre amb la representació legal dels treballadors per veure’n l’afectació. La UGT no vol espais de lliure designació, sino espais de promoció per a milers de treballadors de la Generalitat amb acreditadíssima trajectòria professional. Volem espais de professionalització, en cap cas de politització.