La UGT considera que limitar la velocitat a 80km/h és una mesura desencertada i poc efectiva

80kmhEl sindicat reclama una millora de les infraestructuers d'accés a l'àrea metropolitana i de les polítiques del canvi de model de transport

Després de l'anunci de la posada en marxa de mesures de contenció de millores ambientals a l'àrea metropolitana, la UGT de Catalunya considera que aquestes són un mesures precipitades.

En especial, el nostre sindicat creu que la proposta de reduir a 80 km./h el límit de velocitat per a vehicles a tota la xarxa de l'àrea metropolitana -la més mediàtica de totes- és una mesura desencertada, que no generarà una millora real mediambiental. Aquesta reducció de la limitació de velocitat provocarà l'efecte contrari al desitjat, provocant les cues dels treballadors i les treballadores que avançaran la seva sortida de casa per accedir als seus llocs de trebal i generin, de retruc, més saturació que la que tenim ara.

Existeixen dades que demostren que la fluïdesa en la circulació viària és la fórmula més fiable per no generar congestió, que ocasiona l'acumulació de vehicles i de gasos a l'atmosfera que no serien els mateixos si la circulació fos fluïda. I aquesta mesura anunciada per la conselleria no permetria una circulació fluïda.

A més, aquesta és una mesura que hauria de generar consens entre la resta d'institucions i no ser un punt d'inflexió i discordança, que malmet la representació del govern.

Des de la UGT de Catalunya, pensem que aquesta mesura mesura no serà efectiva sense la millora de les infraestructures d'accés a l'àrea metropolitana i d'una millora en les polítiques del canvi de mode de transport. Precisament, amb l'objectiu de fomentar l'ús del transport públic i la millora de la mobilitat en l'accés als centres de treball, amb especial incindència en el cas dels polígons industrials, la UGT de Catalunya ha llançat la campanya "A la feina, mou-te millor".

doc Presentació de la Campanya pel foment del Transport Públic i la millora de la Mobilitat en l’accés als centres de treball 605,50 Kb

{mxc} 

Comments are closed.