La UGT considera un nou robatori sustreure la paga extra del sector públic de la Generalitat el 2014

negociaci laboralsLa UGT de Catalunya refusa frontalment que el Govern de la Generalitat confirmi les seves intencions d’utilitzar el salari dels treballadors i treballadores del Sector Públic com a font alternativa de finançament.

Ja fa dies, mentre el Departament de Governació acusava els sindicats de la Funció Pública de no voler negociar, la UGT ja va anunciar que el Departament d’Economia i Finances havia previst eliminar novament una paga extra el 2014 als treballadors del Sector Públic.
Tot i que, aquesta mesura estava contemplada en documents interns del Departament d’Economia, els negociadors de la Funció Pública mai l’han exposat a la Mesa General de Negociació d’Empleats. Es tractaria sens dubte, de manca de coordinació entre conselleries i incompetència o directament manca de transparència i de bona fe en la negociació.
La UGT de Catalunya, considera inacceptable que el Govern de la Generalitat insinuï una nova retallada salarial a través dels mitjans de comunicació sense tenir el mínim de respecte envers els legítims representants dels treballadors.
La UGT recorda que és el Parlament de Catalunya de qui depèn directament l’establiment de les condicions salarials dels treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya a través dels seus Pressupostos.
El Govern de la Generalitat, i els seus socis, són i seran els responsables directes d’aquestes mesures i la UGT de Catalunya lluitarà per evitar aquest nou robatori.