La UGT continua rebutjant les pretensions d’Oaktree tot i la reducció dels afectats per l’ERO a Panrico

Els dies 29 i 30 d’octubre han tingut lloc a Madrid, com estava previst, dues noves reunions de la comissió negociadora de l’ERO que Oaktree vol aplicar a Panrico.

En primer lloc, a la reunió s’ha constatat que l’empresa havia procedit al pagament de la resta de la nòmina de setembre, tal com s’havia acordat fa unes setmanes a la mediació laboral (SIMA).

D’altra banda, els representants de la companyia van donar resposta al seu compromís del dia anterior de revisar les seves pretensions, davant el rebuig sindical. En aquest sentit, si dimarts havien reduït de 1.040 a 940 els assalariats afectats per l’ERO, ahir van reduir el número fins a 875. Pel que fa a la reducció salarial, dimarts va passar del 45% al 30%, i ahir al 26%. Quant a les indemnitzacions, han reconegut que podrien superar els 20 dies per any treballat inicials.

Tot i així, la UGT ha tornat a rebutjar les pretensions d’Oaktree perquè les considerem inacceptables i injustificables, i hem plantejat els següents aspectes:

• L’empresa ha de reconsiderar i reduir el nombre d’afectats per l’expedient.
  • La reducció salarial és inassumible, molt menys pels treballadors i treballadores que recentment ja jan patit una retallada de sous.
  • Si han de sortir treballadors de l’empresa, ha de ser de manera voluntària i amb indemnitzacions en la línea dels darrers expedients pactats.
  • No és possible un acord en els termes que planteja l’empresa sense l’aportació de fons de l’accionista i propietari de Panrico. Ni tampoc sense un pla de viabilitat se que sostingui, per escrit i que formi part de l’acord, en cas d’arribar-hi.
  • Mantenim la nostra desconfiança vers Oaktree, de manera que plantegem dues qüestions fonamentals: la primera, que l’accionista únic i amo de l’empresa s’incorpori a la mesa de negociació i assumeixi els compromisos corresponents. I la segona, que s’arbitri la forma legal necessària perquè una representació de la plantilla participi en els òrgans de decisió de la companyia amb suficient capacitat per impedir que Panrico sigui trossejada i liquidada en aquest procés.

La propera reunió tindrà lloc dimarts, 5 de novembre. Esperem que llavors l’empresa hagi reconsiderat les seves propostes i doni una resposta a les nostres.