La UGT convoca tres dies de vaga a Correus per exigir millores salarials

elpunt.png La federació de serveis públics de la UGT ha convocat tres jornades de vaga a Correus –entre el 19 i el 21 de desembre– per reclamar millores salarials i laborals per als empleats de la Sociedad Estatal de Correos y Telégrafos.

Els treballadors reclamen un increment retributiu i l’eliminació dels desajustos salarials que asseguren que hi ha en aquests moments, «provocats per l’augment de la polivalència del personal que no ha vist recompensades les seves noves responsabilitats, pels desajustos en les retribucions deguts a l’aplicació de criteris de penalització i per la negativa de Correus d’establir la indemnització i l’actualització retroactiva de les quanties econòmiques corresponents a la suplència que el personal rural ha de percebre».

La UGT també considera necessari negociar un nou sistema d’accés a un lloc de treball a Correus, «per garantir la lliure concurrència i la igualtat d’oportunitats dels aspirants». En aquest sentit, assegura que en aquests moments no s’estan respectant «els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat». «És necessari establir un nou sistema de borsa de contractació eventual que elimini l’arbitrarietat i que estableixi un control efectiu amb els representants dels treballadors», argumenten.

LLEI POSTAL
A més, el sindicat afirma que s’està incomplint l’obligació d’aplicar el pla d’avaluació i fixació de necessitats i la relació general de llocs de treball, així com la llei de prevenció de riscos laborals.

La UGT també demana al govern estatal que es comprometi a establir un marc de diàleg i negociació sobre la transposició de la directiva europea sobre la liberalització del mercat postal, que està en fase de tramitació.

{mxc}