La UGT convoca una concentració davant de l’emrpesa Syncreon per l’acomiadament d’un delegat que havia estat prèviament agredit

syncreonLa UGT de Catalunya ha convocat demà dimarts, 25 de novembre, una concentració a les 10 hores davant de l’empresa Syncreon, a Cornellà de Llobregat, per l’actitud antisindical de la direcció, que ha culminat amb l’agressió a un delegat del nostre sindicat i el seu posterior acomiadament.

El nostre sindicat denuncia la persecució sindical que ha patit el comitè com a conseqüència de diferents denuncies presentades contra l’empresa, i l’ambient de crispació, assetjament i violència que ha fomentat entre una part de la plantilla contra els delegats. La direcció fins i tot ha arribat a promoure la revocació del comitè i el president va presentar la dimissió per les pressions personals a què estava sotmès.

La situació per als tres delegats que queden –d’un comitè originàriament de 9 membres- ha arribat a tal punt que un d’ells va ser agredit fa unes setmanes per un altre treballador, qui li va ruixar la cara amb alcohol de netejar components electrònics i li va produir cremades a la pell i a les còrnies i la pèrdua de visió durant uns dies.

L’empresa va intentar que els treballadors presents durant l’atac signessin un document on es deia que no s’havia produït una agressió, sinó una baralla entre tots dos treballadors, però els testimonis s’hi van negar. Tot i així, finalment l’empresa ha acomiadat els dos treballadors, agressor i agredit, de manera disciplinària per falta molt greu.

El nostre sindicat exigeix la readmissió del delegat de la UGT de Catalunya.

La multinacional Syncreon és proveïdora de serveis de logística integrats i solucions de la cadena de subministrament.