La UGT de Catalunya acull una exposició commemorativa del 80è aniversari de l’Olimpíada Popular de Barcelona

cartell-olimpieades
Es presentarà demà dimarts a les 12.30h amb una taula rodona en què participarà Camil Ros, secretari general del sindicat

La UGT de Catalunya acull fins al 30 de setembre a la seu històrica de la Rambla de Santa Mònica 10 de Barcelona una exposició commemorativa del 80è aniversari de l’Olimpíada Popular del 1936.

Amb motiu de l’exposició, el nostre sindicat ha organitzat una taula rodona demà dimarts, 13 de setembre, a les 12.30 hores, amb la participació de:

• David Companyon, exdiputat del Parlament de Catalunya i membre de la Fundació l’Alternativa.
  • Josep Antoni Pozo, historiador i sindicalista de la UGT de Catalunya.
  • Carles Santacana, historiador i comissari de l’exposició.
  • Camil Ros, secretari general de la UGT de  Catalunya.

Què va ser l’Olimpíada Popular?

Barcelona i Berlín van competir pels Jocs Olímpics del 1936. Barcelona n’era favorita, però dies abans de la reunió del Comitè Olímpic Internacional (COI), compost bàsicament per aristòcrates, es va proclamar la Segona República. A la votació, Berlín va guanyar a la republicana i progressista Barcelona. El partit nazi va arribar al poder l’any 1933 i Hitler va veure en els Jocs Olímpics de Berlín una gran oportunitat propagandística per al règim nazi. L’abril del 1936 el Comitè Català Pro Esport Popular va proposar organitzar uns jocs populars, de caire internacional, com a alternativa a la propaganda feixista dels Jocs de Berlín. El maig del 1936 es va constituir el Comitè Organitzador de l’Olimpíada Popular (COOP) i en tres mesos es va fer el programa esportiu i es van organitzar totes les infraestructures. Ho va fer possible la feina d’entitats socials i esportives populars de Catalunya i de milers de persones voluntàries. En un temps rècord s’hi van inscriure més de 6.000 atletes de 23 països. L’Olimpíada Popular havia de tenir lloc durant la setmana del 19 al 26 de juliol, però l’inici de la Guerra Civil va impedir la seva celebració. Molts dels esportistes que havien de participar es van allistar a les Brigades Internacionals per lluitar contra el feixisme.

Taula rodona – presentació exposició:

80è aniversari de l’Olimpíada Popular

DIA: dimarts, 13 de setembre de 2016

HORA: 12.30 hores

LLOC: seu de la UGT de Catalunya (Rambla de Santa Mònica, 10, Barcelona).