La UGT de Catalunya acusa Universitats d’actuar amb mala fe en la pujada del preu de les enginyeries

upcLa Generalitat no va informar al Consell General Interuniversitari de la modificació de la categoria d’aquests estudis, que suposa un increment de la matrícula del 10,5%

La UGT de Catalunya acusa la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat d’actuar amb mala fe en la pujada del preu de les carreres d’Enginyeria al nostre país.

En contra del compromís anunciat de congelar els preus de les matrícules universitàries per al curs 2013-2014, la Generalitat ha incrementat un 10,5% el preu de les enginyeries, d’una manera indirecta: aquest tipus d’estudis se situaven en el coeficient B (35,77 euros per crèdit), però a partir d’ara s’inclouen en el coeficient C (39,53 euros per crèdit), és a dir, la franja de preus més alta. El canvi afecta 37 titulacions (el 24% del total) i el 12% dels i les estudiants catalans.

El nostre sindicat denuncia que la Secretaria d’Universitats i Recerca no va informar al Consell General Interuniversitari del 28 de juny d’aquestes modificacions en les categories de les carreres –el que implica un canvi en el preu de les matrícules-, que s’han aplicat sense debat ni consulta a aquest òrgan de representació social. La UGT de Catalunya exigeix a la Generalitat una rectificació en la mesura, amb efectes retroactius per als i les estudiants que ja han formalitzat la matrícula universitària.