La UGT de Catalunya amb la Setmana de la mobilitat Sostenible i Segura

metroEl proper dia 22 de setembre, com ja és habitual a Europa, se celebrarà la jornada “A la ciutat, sense el meu cotxe”, així com la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que enguany se celebrarà del 22 al 29 de setembre, a fi de promoure la conscienciació de tothom respecte de la necessitat de l’ús de mitjans de transport alternatius al vehicle privat, per tal de mantenir al nostre entorn urbà uns bons nivells de qualitat de vida.

És una iniciativa que pretén promocionar els avantatges del transport públic enfront del vehicle privat, en una jornada de sensibilització del conjunt de la societat respecte a la necessitat de modificar els nostres hàbits de desplaçament i de reflexió al voltant dels problemes i efectes negatius que produeix l’actual sistema de transport per a la salut pública, la salut dels treballadors i del medi ambient.

El CO2 és un dels principals contaminants que provoca l’efecte hivernacle, i en conseqüència, del canvi climàtic. En aquest sentit, hem de tenir en compte que el 40% de les emissions de CO2 corresponen al sector del transport, sobretot als vehicles privats d’entorns urbans. Aquesta xifra va en augment, la qual cosa posa en perill complir els acords establerts al Protocol de Kyoto. Per aquest motiu, demanem a les autoritats i empreses competents que adoptin mesures concretes i permanents que afavoreixin la mobilitat de tots els treballadors al seu centre de treball sense la necessitat d’utilitzar el vehicle privat com a única alternativa.

Des de la Secretaria de Medi Ambient i Salut Laboral, com cada any, recolzem i participem en aquesta campanya amb l’adhesió a la Carta europea i amb el compromís sindical de no fer servir el vehicle privat per anar a la feina (en la mesura que sigui possible), en una jornada laborable, sota el lema: “A la feina, en transport col·lectiu!”. En aquest sentit, també hem elaborat una exposició que podreu visitar al vestíbul de la seu de la rambla de Santa Mònica a partir del dia 18 de setembre. Volem que la nostra reflexió adopti un caràcter reivindicatiu a favor d’un transport públic digne i accessible per a tots els ciutadans en funció de les seves necessitats específiques; de qualitat i ampliat a tots els polígons industrials i nuclis laborals on el vehicle privat és l’única opció per al treballador, que assumeix l’alt cost econòmic que el desplaçament al seu lloc de treball li comporta. Com ja sabeu, aquesta exposició també la poden demanar en préstec aquells territoris que ens ho sol·licitin.

D’altra banda, i atès el nostre compromís sindical, per a què aquesta jornada sigui un èxit, necessitem la implicació de tothom, per tant, us demanem unir esforços i us animem a fer servir mitjans de transport alternatius al vehicle privat com són el transport públic, compartir cotxe, caminar o utilitzar la bicicleta, ja que l’ús racional del transport en els desplaçaments al lloc de treball és també una actuació de responsabilitat sindical.

Tot agraint la vostra col·laboració, rebeu una salutació cordial.

pdf MAnifest de la UGT en la setmana sostenible 23,06 Kb

{mxc}