La UGT de Catalunya amb les víctimes, familiars i treballadors dels centres afectats per casos de pederàstia

aula

La FETE – UGT de Catalunya exigeix la màxima contundència amb els culpables

Davant els casos d’abusos a menors que s’han anat produint aquests darrers mesos a les escoles del nostre país, la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya volem manifestar el nostre més absolut rebuig a qualsevol forma de violència contra els infants i el nostre suport incondicional a les víctimes i a les seves famílies. És inacceptable que es produeixin situacions com aquestes a l’escola, que és precisament el lloc on les nostres filles i fills haurien d’estar més segurs. Per tot això volem expressar el següent:

• Exigim la màxima contundència possible amb els pederastes i amb els seus encobridors, tant en els casos més recents com en aquells que es van produir fa anys i que, d’acord amb una legislació que convindria canviar, ja han prescrit. Allí on no sigui ja possible una reparació legal i sempre respectant la presumpció d’innocència, cal que aquells que han encobert aquesta mena de delictes assumeixin la seva responsabilitat i demanin perdó públicament a les víctimes i als seus familiars.
  • Volem fer públic tot el nostre suport a les treballadores i treballadors d’aquells centres d’ensenyament, públics i concertats, on s’han produït casos d’abusos a menors. En alguns casos la manca de transparència i la mala gestió dels responsables ha posat i continua posant en perill la continuïtat dels seus llocs de treball, fet que considerem del tot inacceptable.
  • Entenem també que cal aclarir les responsabilitats en aquests casos del Departament d’Ensenyament i la Fiscalia i, en cas que sigui necessari, que s’assumeixin les responsabilitats que corresponguin.
  • Cal modificar la legislació vigent per tal que no prescriguin els delictes d’abusos contra menors, atès que el temps que triguen les víctimes a denunciar supera de llarg el període legal de prescripció dels delictes.
  • Proposem la creació d’una comissió especial del Consell Escolar de Catalunya per fer un seguiment dels diversos protocols relacionats amb la convivència als centres escolars (assetjament escolar, violència contra els docents i per la prevenció d’abusos sexuals).