La UGT de Catalunya condemna el nou assassinat masclista a Rubí

La UGT de Catalunya lamenta profundament la nova mort que es va produir dissabte per violència de gènere: una dona de 66 anys va ser assassinada per la seva exparella a Rubí (Vallès Occidental).

Des del nostre sindicat condemnem l’assassinat i traslladem el nostre condol als familiars i amics i amigues de la víctima. La violència de gènere, que no només afecta les dones sinó també els seus fills i filles, és una xacra social que hem de denunciar i combatre tots i totes plegats, i exigim que les administracions destinin voluntat política i tots els recursos necessàries per posar-hi fi.

L’anterior assassinat masclista també va tenir lloc a Catalunya; va ser el passat 1 d’octubre a Barcelona, on un home va matar una dona i la seva filla de només 11 mesos.

En el que portem d’any, 41 dones han estat assassinades per les seves parelles o exparelles, segons les estadístiques oficials, a més de 7 menors. També volem destacar que 19 menors han quedat orfes de mare per assassinats masclistes.

L’any 2016 van ser assassinades 44 dones.