La UGT de Catalunya condemna el nou assassinat masclista

lazo-negroLa UGT de Catalunya lamenta profundament la nova mort que s’ha produït aquest cap de setmana per violència de gènere: una dona ha estat assassinada a cops per la seva exparella a Gran Canària.

Des del nostre sindicat condemnem l’assassinat i traslladem el nostre condol als familiars i amics i amigues de les víctimes. La violència de gènere, que no només afecta les dones sinó també els seus fills i filles, és una xacra social que hem de denunciar i combatre tots i totes plegats, i exigim que les administracions destinin voluntat política i tots els recursos necessàries per posar-hi fi.

En el que portem d’any s’han registrat 28 assassinats de dones per violència masclista a l’Estat espanyol -encara continua oberta la investigació d’un cas a Galícia el 20 de febrer-, dels quals tres han estat a Catalunya. A més, segons el Ministeri de Sanitat i Afers Socials, la violència masclista ha deixat 11 menors orfes fins al 16 de maig.