La UGT de Catalunya considera desproporcionada la sentència del Tribunal Suprem sobre la protesta davant del Parlament el 2011 i veu una voluntat exemplaritzant

parlamentLa UGT de Catalunya se solidaritza amb els vuit participants en la protesta davant del Parlament convocada el 15 de juny de 2011 pel moviment 15M contra les retallades a qui el Tribunal Suprem ha condemnat avui a tres anys de presó.
El nostre sindicat considera la sentència especialment dura i desproporcionada, i veu una voluntat exemplaritzant en el Tribunal Suprem, en línia amb el procés de repressió de les llibertats individuals i de criminalització de les mobilitzacions socials que s’està produint a l’Estat espanyol. La “llei mordassa” i els processos penals o administratius que afecten més de 300 sindicalistes per la seva participació en piquets informatius són els exemples més clars.
La UGT de Catalunya considera especialment greu que el Tribunal Suprem anul·li la sentència de l’Audiència Nacional de l’any passat, que absolia els 19 acusats d’un delicte contra les institucions de l’Estat i que defensava vivament els drets de reunió i de manifestació. La sentència defensava que “La democracia se sustenta en un debate público auténtico, en la crítica a quienes detentan el poder, aunque transitoriamente y sometido a elecciones periódicas, estas libertades que suponen una expresión pública de la ciudadanía deben ser objeto de especial atención y protección. (…) La doctrina constitucional ha puesto de relieve que para muchos grupos sociales el derecho de manifestación es, en la práctica, uno de los pocos medios de los que disponen para poder expresar públicamente sus ideas y reivindicaciones”.
Per últim, el nostre sindicat vol alertar de la involució democràtica que estem vivint, amb un missatge molt clar que les institucions volen enviar a la ciutadania: desmobilitzar-la en la defensa dels seus drets econòmics, socials i individuals, mentre observa com el governs acaben amb ells.