La UGT de Catalunya considera injusta la condemna a un treballador de SEAT per participar com a piquet a la vaga general del 2012

cartel huelga sin naLa UGT de Catalunya i la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) consideren injusta la sentència dictada pel Jutjat Penal Nº 5 de Barcelona que condemna a un treballador de SEAT afiliat a la UGT, que va participar a la vaga general del 29 de març de 2012 formant part d’un piquet informatiu, com autor d’un delicte de danys, pel que se li imposa una multa de 6 euros diaris durant un període de 12 mesos.

La Federació estima que la sentència no ha pres en consideració les proves documentals aportades per la defensa ni les declaracions del treballador i de la companya que va acudir amb ell al lloc dels fets, però si la aportada per l’empresa denunciant. A la seva declaració, el treballador reconeix que, encara que es trobava al lloc dels fets, on va acudir per informar als treballadors i les treballadores d’una empresa sobre el motiu de la vaga general, ni va causar danys a la porta corredissa d’accés de dita empresa ni va fugir del lloc dels fets al arribar la policia. Pel contrari, el condemnat va recriminar a un grup de persones que no coneixia que deixessin de sacsejar la tanca, que finalment va caure al terra.

El nostre sindicat tampoc entén com pot ser que el testimoniatge que dóna més valor a la declaració del condemnat s’arribi a considerar sense interès al litigi per treballar al mateix sindicat que el denunciat. Davant d’aquesta situació es dóna a entendre que un treballador del sindicat o un company del treballador no té cap valor testifical a la causa.

La UGT de Catalunya i la MCA consideren que la sentència forma part de la campanya del Govern del Partit Popular contra les llibertats ciutadanes, així com un atac continu i sistemàtic contra tot el moviment sindical. És per tot això que des de la UGT de Catalunya i la MCA s’exigeix la derogació immediata de l’article 315.3 del Codi Penal que permet criminalitzar als treballadors i les treballadores per exercir el dret constitucional de fer vaga.