La UGT de Catalunya considera que els serveis mínims decretats al Metro de Barcelona garanteixen la mobilitat i que ampliar-los vulneraria el dret a vaga

TMB_metroDavant l’anunci aquest matí de la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, que l’empresa impugnarà els serveis mínims decretats per la Generalitat per a la propera convocatòria d’aturades al Metro, la UGT de Catalunya considera que aquests serveis mínims ja garanteixen suficientment el dret a la mobilitat de la ciutadania -en un context de protesta de la plantilla- i que ampliar-los suposaria una vulneració de legítim dret de vaga dels treballadors i les treballadores.
El nostre sindicat vol recordar que els serveis mínims del 40% han estat els habituals en aquestes convocatòries i que només s’han ampliat al 50% quan han coincidit amb algun esdeveniment a la ciutat amb un augment important de passatgers. A més, la Generalitat ha fixat un serveis mínims flexibles perquè la direcció de TMB els pugui adaptar a les necessitats de mobilitat segons les franges horàries.
Per últim, des de la UGT de Catalunya convidem a la presidenta de TMB a dedicar tots els seus esforços a negociar amb els representants de la plantilla i buscar solucions al conflicte al Metro de Barcelona pel bé de la ciutat.
Ahir, després de 14 hores de negociació, el Comitè d’Empresa de Metro de Barcelona va considerar que la darrera proposta presentada per la direcció era encara pitjor que la presentada amb anterioritat, que va ser rebutjada per àmplia majoria dels treballadors i les treballadores en assemblea el 26 de maig.
Per tant, es va decidir mantenir la convocatòria d’aturades previstes del 18 al 22 de juny, que són les següents:
  • 18 de juny: de 0 a 2.50 h; de 4.30 a 7.30 h; de 18 a 0 h.
  • 19 de juny: de 4.30 a 7.30 h; de 16.44 a 19.44 h.
  • 20, 21 i 22 de juny: de 7 a 9 h; de 16 a 18 h; de 20.30 a 22.30 h.