La UGT de Catalunya considera un pedaç el decret llei del Govern sobre els desnonaments

La UGT de Catalunya considera que el decret llei anunciat avui pel Govern de l’Estat “contra els desnonaments” no és més que un pedaç que no servirà per aturar el drama social que està vivint aquest país, amb més de 350.000 famílies expulsades de la seva llar des que es va iniciar la crisi.

La urgència social existeix des de fa anys, però han calgut dues morts i molta pressió social perquè el Govern hagi decidit prendre mesures, això sí, sense escoltar les propostes ni dels afectats ni dels moviments socials que s’hi dediquen. D’aquesta manera, el Govern ha anunciat una moratòria de desnonaments amb uns criteris econòmics que deixaran fora milers de famílies; de fet, ni tan sols el Govern sap quantificar els beneficiaris de la seva mesura. També s’ha anunciat un parc d’habitatges de lloguer social, però sense especificar qui es podrà acollir, ni a quin preu, ni com es crearà.

Per a la UGT de Catalunya, qualsevol persona que perd l’habitatge es troba en una situació de vulnerabilitat. Per això demanem al Govern de l’Estat que deixi de governar per al sistema financer, que doni una solució justa a les famílies que ja estan condemnades a l’exclusió social, sense llar i amb un deute de per vida amb el banc, i que s’eviti que moltes més persones es trobin en la mateixa situació.

La nostra proposta està recollida en la iniciativa legislativa popular que hem posat en marxa amb altres entitats socials i que ja ha aconseguit més de 600.000 signatures de suport –per tant, que arribarà al Congrés dels Diputats-: dació en pagament amb efecte retroactiu, paralització immediata dels desnonaments i lloguer social per als afectats.

www.quenotehipotequenlavida.org